B050161B05 |
Presentació de l'eina PACBAL (Prova d'Avaluació dels Components Bàsics de l'Aprenentatge de la Lectura) |
2018-2019 |
Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
29/10/2018 - 29/10/2018 (2 hores) de 17:15h a 19:15h |
|
CRP del Solsonès |
|
Francesc Ribalta, s/n (Solsona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Solsonès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La Prova d’Avaluació dels Components Bàsics de l’Aprenentatge de la Lectura, PACBAL, és un instrument que mesura el grau d’èxit amb que un nen progressa en aquelles habilitats crítiques que estan a la base de la lectura primerenca.
|
| |
Objectius |
Determinar si els alumnes mostren totes les habilitats importants que es necessiten per llegir correctament.
Oferir un sistema de control del progrés que avalua el grau d’eficàcia de les intervencions educatives.
Utilitzar-ho com una avaluació de resultats que mesura l’eficàcia del programa educatiu de lectura de l’escola.
|
| |
Continguts |
Les diverses àrees que s’avaluen serveixen per predir si l’alumne serà un lector amb fluïdesa. Les puntuacions de l’alumne es categoritzen en tres nivells: normatiu, d’algun risc i amb risc de dificultats lectores.
El PACBAL utilitza 7 indicadors per avaluar les habilitats de lectura primerenca: segmentació fonèmica (SF), principi alfabètic (PA), lectura de paraules sense sentit (PSS), lectura de paraules amb sentit (PAS), fluïdesa en la lectura oral (FLO), comprensió lectora (CL) i vocabulari (Vc).
|
| |
Formador/a |
Montse Vall
|
| |
Avaluació |
Nivell 1: satisfacció i percepció subjectiva de l'aprofitament. Resposta del qüestionari de valoració en acabar l'activitat.
Nivell 2: aprofitament i aprenentatge. Disseny d'una actuació concreta
Nivell 3: transferència immediata. Experimentació a l'aula.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
se-solsones@xtec.cat
|
| |
|
|